Teamviewer er en ekstern PC-støtte / kontroll og skjermdelings verktøy.
Du kan fjernstyre skrivebordet til en partner for å gi elektronisk hjelp, eller du kan vise skjermen til en kunde uten å bekymre deg for
brannmurer, IP-adresser og NAT.
Dette er pakket som en bærbar app, slik at du kan arbeide on-the-go og er tilgjengelig for Microsoft Windows, Mac OS X, Linux, Chrome OS, iOS,
Android, Windows RT, Windows Phone 8 og Blackberry driftssystemer.
Det er også mulig å få tilgang til en maskin som kjører Teamviewer med en web browser. TeamViewer kan brukes vederlagsfritt av ikke-kommersielle brukere, og Business, Premium og Corporate versjoner er tilgjengelig mot avgift .
Utviklerselskapet arrangerer også en online backup skytjeneste kalt Airbackup.
TeamViewer kan installeres med en installasjonsprosedyre, selv om “Quick Support ‘versjonen vil kjøre uten installasjon. For å koble til en annen datamaskin, må Teamviewer kjøre på begge maskiner. For å installere Teamviewer, administratortilgang
er nødvendig og etter engang installasjon det kan kjøres av alle brukere.
Når Teamviewer er startet på en datamaskin, genererer det en partner-ID og
passord (brukerdefinerte passord støttes også). For å etablere en forbindelse mellom en lokal klient og en ekstern klient er genererte ID og passord av påkrevd. Den lokale klienten krever fjern kundens ID og passord for å få kontroll over den eksterne klienten, mens den eksterne klienten krever lokal
kundens ID og passord for å få kontroll over den lokale klienten.
For å starte et nettmøte, foreleser gir forsamlingen ID til deltakere. De blir med på møtet ved hjelp av Teamviewer fullversjon
eller ved å logge på http://go.teamviewer.com/ og inn i møte ID. Det er også mulig å planlegge et møte på forhånd.